Pişmanlıklarınız için acil yardım planı


Hepimiz bazen yanlış olduğunu bile bile sağlıksız hareketlerde bulunabiliriz. Böyle anlarda ‘Bilgisayarımdaki geri al tuşu gibi bir tuş olsa hayatımda’ diye düşünmeniz olası… İşte sağlıksız davranışlarınızı telafi etmeniz için birkaç öneri.

ÇOK FAZLA YEMEK YEDİNİZ…

Hemen yapın:

Kısa bir yürüyüşle ya da hafif bir egzersizle vücudunuzdaki şişkinlikten sorumlu olan ödemi atabilirsiniz. Bir kardiyo egzersiz programı da metabolizmanızı hızlandırır, böylece daha fazla kalori yakabilirsiniz.

Midenizi rahatlatacak bir ilaç alın. Bu ilaç sindirim sürecinizi kolaylaştıracak ve hazımsızlığınızı giderecek.

Bol su için, böylelikle vücudunuzdaki fazla tuzu atabilirsiniz. Ayrıca su, yediklerinizi sindirme ve dışarı atma sürecini de hızlandıracaktır.

Sonra yapın:

En az dört saat arayla yemek yiyin. Böylelikle çok fazla acıkıp, sınırı aşmamış olacaksınız. Tavsiyemiz ızgara tavuklu bir salata yemeniz olacak.

Bir dahaki 24 saat içinde protein yüklü ve sebze-meyve ağırlıklı beslenmeye özen gösterin. Böylece boşaltım sisteminizi harekete geçirmiş olacaksınız.

Zencefil çayı içerek midenizi rahatlatın. Zencefil çayı vücuttaki ödemin atılmasına da yardımcı olur.

BÜTÜN BİR GECE ÇALIŞTINIZ…

Hemen yapın:

İki fincan kahve için. Kafein sabah oluşan ağırlık ve uyku hissini ortadan kaldıracaktır. Ama unutmayın iki bardaktan fazlası zararlı olabilir.

Bütün bir gece atıştırmış olsanız da kahvaltıyı atlamayın. Protein içeren az yağlı yiyecekler mesela omlet ya da yağsız tost gibi enerjinizin geri gelmesini sağlayacaktır.

Sonra yapın:

Öğle yemeğinizde de suşi ya da hindi fümeli sandviç gibi protein ağırlıklı gıdalar tüketmeye çalışın ve sindirimi kolaylaştırması için bir fincan daha kahve için.

Birazcık kestirin. Sadece 10 dakika gözlerinizi kapatmanız bile enerjinizi yükseltecektir. Yarım saatten fazla uyumayın çünkü bu uyku düzeninizin bozulmasına sebep olabilir. Bu şekilde var olan enerjinizi de kaybedebilirsiniz.
SEKS SIRASINDA KORUNMADINIZ…

Hemen yapın:

Eğer doğum kontrol hapı kullanmıyorsanız, hemen B planına geçin ve ertesi günü hapına yönelin. Bu hapların ilk üç gün içinde kullanılması gebeliği engelleme konusunda yüzde 89 oranında etkili. Tabii ilk 12 saat içinde kullanılırsa çok daha fazla etkili olduklarını unutmayın.

Jinekoloğunuzdan randevu alın ve cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı gereken bütün testleri yaptırın. Sonraki altı hafta içinde de belirtilerinin geç görüldüğü hastalıklar için gerekli tarama testlerini yaptırın.

Sonra yapın:

Adet dönenimizin zamanını kontrol edin. Herhangi bir gecikme yaşarsanız hemen jinekoloğunuza gidip test yaptırın.

Cüzdanınızda ya da yatağınızın yanındaki komodinde prezervatif bulundurun.

ÖNCEKİ GECE ÇOK FAZLA İÇTİNİZ…

Hemen yapın:

Uyuyabildiğiniz kadar çok uyuyun. Alkol sisteminize zarar verir ama en az altı saatlik bir uyku kendinizi toparlamanıza yardımcı olur.

Su için her saat başı içeceğiniz bir ya da iki bardak su, kalp alım hızını yavaşlatan ve bulantıya sebep olan sıvı ı eksikliğini giderir.

Hafif bir ağrı kesici alın. Bu ağrı oluşumunu engeller.

Sonra yapın:

Güneş gözlüğü takın. Güçlü ışık baş ağrısını tetikler. Bu nedenle gölgede durmaya ve güneş gözlüğü takmaya dikkat edin. Böylece o şiş ve akşamdan kalma gözlerinizi de kimse görmez.

Yerinizden kalkın ve metabolizmanızı hızlandırmak için 20 dakikalık bir yürüyüşe çıkın. Küçük bir egzersiz de yapabilirsiniz. Açık havaya çıkmak da vücudunuza iyi gelecektir

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: