Unutkanlığı yenmenin yolları


Sürekli herşeyi unutuyor, bir türlü konsantre olamıyor ve hafızanızın gücünü yitirdiğini mi düşünüyorsunuz? O zaman önerilerimizi mutlaka okuyun!

Vücudumuzdaki tüm hücreler (buna beyin hücrelerimiz de dahil) işlevlerini yerine getirebilmeleri için daimi bir oksijen ve besin takviyesine ihtiyaç duyar. Dolayısıyla beyin sağlığımız ve hafızamızın kuvvetlenmesi için öncelikle kan basıncı ve kolestrol seviyelerinin kontrol edilmesi gerekir. Ardından beslenmeden spora, uyku düzeninden vitamine kadar sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemek faydalı olacaktır.

Hafızanın güçlenmesini etkileyen faktörler

Kan basıncınızı ve kolestrol seviyenizi düzenli olarak kontrol edin.

Uyku hafıza için oldukça önemli. Dolayısıyla yeteri kadar uyumaya özen gösterin.

Düzenli olarak spor yapın. Düzenli olarak yapılan sporun Alzheimer riskini yarı yarıya azalttığı ortaya çıkmış.

Beyninizi geliştirecek aktivitelerde bulunun.

Sigara içmeyin. Böylece beyninizde oluşacak ciddi hasarları önlemiş olursunuz.

Stresten uzak durmaya çalışın. Zaman zaman dinlenmeye ve kafanızı boşaltmaya vakit ayırın.

Hafızayı kuvvetlendiren yiyecekler

Turpgiller: Brokoli, Brüksel lahanası, lahana, karnıbahar…

Yeşil yapraklı sebzeler: Ispanak, kara lahana, semizotu…

Antosiyonin içerikli besinler: Çilek, kiraz, böğürtlen, kuş üzümü, patlıcan, üzüm, erik, kırmızı soğan, kırmızı elma, pancar…

Kuersetin içerikli besinler: Soğan, pırasa, kiraz domates, brokoli, kuş üzümü, kayısı, elma ve üzüm…

Folik asit de hafızayı güçlendirir

Yapılan bir araştırma Folik asit takviyesinin yaşlılarda hafızayı ve zihni kuvvetlendirdiğini ortaya çıkarmış. Hollandalı bilim adamlarının yaptığı araştırmada, her gün folik asit takviyesi alan 50-70 yaşları arasındaki erkek ve kadınların hafıza durumunun, kendilerinden 5 yaş küçük deneklerinkiyle aynı seviyede olduğu tespit edilmiş. Günlük folik asit takviyesinin bu yaş grubundaki insanlarda zihin gücünü geliştirdiği bu şekilde ortaya çıkmış oldu.

Balık ye, balık hafızalı olma

Balıkların hafızası 3 saniyedir, ama balık yiyenlerin çok kuvvetlidir! Yine yapılan bir başka araştırma balık yemeyenlerin, haftada bir öğün yiyenlere göre daha fazla hafıza kaybı yaşadığını göstermiş. Balık yiyenler kendilerinden 3 yaş genç insanların ortalama hafıza ve düşünme kapasitesine sahip olabiliyormuş. Haftada üç öğün balık veya üç gün 330 mg. balık yağı hapı almanın, hafızayı güçlendirecek ‘Omega 3’ yağ asitlerini almamıza yardımcı olduğunu da hatırlatalım.

4 Yanıt

  1. Hiya everyone, prime site I find It incredibly useful & it’s helped me so much
    I hope to contribute & help other users like this website has helped me

    _________________
    jailbreak iphone

  2. I cannot believe this will work!

  3. Sometimes it’s really that simple, isn’t it? I feel a little stupid for not thinking of this by myself.

  4. Great idea, but will this work over the long run?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: