Futbol Sakatlanmaları Hakkında 10 Gerçek!


Futbol günümüzde bilinçli bilinçsiz herkesin yaptığı bir spor ve buna bağlı olarakta çok ciddi sakatlanmalar olabiliyor.

Profesyoneller ile amatörler arasında çok büyük farklar vardır, mesela kazançları buna bir örnek olabilir. Fakat değişmeyen tek unsur, sakatlıklardır. İsterseniz dünyanın en ünlü futbolcusu olun, isterseniz okulunuzun bahçesinde bir maç yapın, başınıza gelebilecek sakatlıklar aynıdır!

Spor türleri arasında futbol, sakatlık tehlikesi en fazla olan sporlardan biri olmasa da, yine de uzun süreli sakatlıkların yaşanması her an için olasıdır. Burkulmalar, incinmeler, aşil tendonu ve çarpraz yan bağ sakatlanmaları içlerinde en fazla görülen sakatlıklar olarak sayılabilir.Kırıklar ve çatlaklar sık sık oluşmasa da, yine de en tehlikelileri sakatlıklardandır.

En büyük risk faktörü elbette sporcunun ne sıklıkta maç veya idman yaptığıdır. Bununla beraber, uzmanların elinde hangi idmanların daha fazla sakatlığa yol açtığı hakkında kanıtlar bulunmamaktadır. Amerikan Pediyatri Akademisi’nin futbol sakatlıkları hakkında yayınladığı 10 maddelik listeye bir göz atalım:

1: Futbol sakatlanmalarının çoğu, sporcunun yaşı ile direkt etkilidir.

2: Burkulma ve çatlamaların %25’i dizlerde ve %25’i ise ayak bileklerinde meydana gelmektedir.

3: Yüzde ve baş bölgesinde meydana gelen yaralanmar, toplam sakatlıkların %22’sini kapsamaktadır. Bu sakatlıkların %20’si ise önemsizdir.

4: İdmanlarda oluşan sakatlıklar, maç esnasında oluşan sakatlıklardan çok daha fazladır.

5: Kırık ve çatlakların sadece %4’ü kollarda meydana gelmektedir.

6: Futbol oynayan kadınlar, erkeklere oranla çok daha fazla bilek burkulması ve kas incinmesi yaşarlar.

7: Maç esnasında oluşan sakatlıkların çok büyük bir bölümü iki futbolcu arasındaki topla mücadele sırasında yaşanır.

8: Salon futbolundaki sakatlıkların riski, çim sahaya göre çok daha fazladır. İstatistikler bunu göstermektedir.

9: Tüm spor dalları arasında futbol, yüzde ve dişlerde meydana gelen sakatlıklar sırasında 2. sırayı alır. İlki ise basketboldur. Basketboldaki mücadele çoğu zaman daha zorlayıcıdır.

10: Sakatlıkların birçoğu, maç esnasında takılan koruyucu ekipmanların futbolcular tarafından idman maçlarında takılmaması yüzünden meydana gelmektedir.

Önlemler

Isınmak gerçekten de en güçlü önlemdir. Kasları zorlamadan germek sizi olası lif atmalarına karşı koruyacaktır. Doğru sahada doğru ekipmanı kullanmak çok önemlidir. Krampon seçiminde mutlaka ayaklar için en uygun olan giyilmelidir, ne çok sıkı ne bol olmalıdır.Aynı zamanda koruyucu bileklikler de sizi bilek burkulmalarına karşı korur, bilekliklerin önemi hafife alınmalıdır.

Hafif bir sakatlık bile olsa, tam anlamıyla rehabilitasyon dönemi bitmeden kesinlikle tekrar futbola dönülmemelidir. Eski sakatlığın nüksetmesinin dışında, vücudun ağırlık vereceği noktalar değişebileceğinden, yeni sakatlıklar da yaşanabilir.

Her sporda olduğu gibi, futbolda da sakatlıklar doğaldır ve tedavileri mümkündür. İyi bir ısınma programı, doğru ekipman kullanımı ve maç-idman sıklığı bu noktada en önemli faktörlerdir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: