Spor yaparken bu 5 hataya dikkat!


Hayatımızın her alanında olduğu gibi sporda da bazı yanlış inanışlar, atlanabilecek detaylar ve yapılabilecek hatalar vardır. Ne kadar sıkı spor yaparsanız yapın; bu 5 hatayı yaptığınız sürece uyguladığınız sporun hiçbir faydasını göremezsiniz.

Peki nedir bu hatalar? Ve neden bu hatalar? Pudra.com sizler için araştırdı… İşte spor yaparken dikkat etmeniz gereken önemli detaylar!

Ara vermemek

İster senelerdir her sabah spor yapmadan güne başlayamayanlardan olun, ister yıllardır spor anlamında hiçbir hareket göstermeyenlerden; spor yapmaya başladığınız anda dinlenmeye fırsat vermezseniz sporun vücudunuza etki’siz’liği ikiniz için de eşit derecede olacaktır. Ayrıca aralıksız bir şekilde yaptığınız spor esnasında oluşan kalp çarpıntısı birçok hastalığa neden olabilir. Spor esnasında verdiğiniz molalar kadar gün olarak da verdiğiniz aralar çok önemli. 7 gün spor yapmak yerine arada 2 gününüzü dinlenmeye mutlaka ayırmanız gerek.

Kendini fazla zorlamak

“Ne kadar kendimi zorlarsam, o kadar kas yaparım” düşüncesi oldukça yaygın olan yanlış spor inançları arasındadır. Kendinizi zorlamakla vücudunuzun çalışması arasında bu şekilde bir paralel bağlantı yoktur, bunu unutmayın! Üstelik bırakın vücudunuzu çalıştırmayı, vücudunuza hasar vermeniz, spor yaralanmalarına yol açmanız açısından kendinizi zorlamanız oldukça tehlikelidir. Elbet gelişmeniz açısından egzersizlerinizin zorluk seviyesi artacaktır. Ama bırakın bunu spor öğretmeniniz belirlesin, siz de onun hazırladığı zorluk derecesinden yukarı çıkmayın.

Tek hareket çalışmak

“Esneme, koşu, ağırlık, esneme, koşu, ağırlık…” Günleriniz bu şekilde mi geçiyor? Tek tip egzersiz yapmanız da vücut gelişiminiz açısından önemli bir konudur; aynı zamanda monoton ve sıkıcıdır. Peki bu durumu nasıl değiştirebiliriz? Öncelikle her çalışmanızda vücudunuzun farklı bölgelerine odaklanarak başlayabilirsiniz. Örneğin bir gün kol ve sırt, başka gün bacak ve kalçalar gibi… Spor salonundaki farklı aletleri denemekten veya o günün kardiyosunu bisiklet yerine dans dersine katılarak yapmaktan çekinmeyin. Tabii ki spor eğitmeninizin danışmanlığıyla…

Isınmamak ve gevşememek

Koşu bandında hızlı yürüyüşünüzü yapıyor, oradan bisiklete biniyor, ağırlık kaldırıyor, tüm vücudunuzu çalıştırıyorsunuz. Sporunuz bitince kendinizi çok iyi hissediyorsunuz. Duşunuzu alıp yattığınızda da herşey yolunda. Fakat sabah uyandığınızda korkunç bacak ağrıları ve tutulmalarla karşılaşıyorsunuz. Sizin probleminiz ısınma ve soğumalar yapmamanız. Çünkü spora başlamadan önce 5 dakikalık bir ısınma yürüyüşü kaslarınızı harekete hazırlayacak; spor sonrası yapacağınız esneme hareketleri de kaslarınızın gevşemesini sağlayacaktır.

Doğru beslenmemek

Organizma yapısının sağlamlaşması için gerekli beslenmeyi sağlamak ve enerji depolamak aç.ısından ‘sağlıklı beslenme’ spor yapanlar için çok önemli bir konudur. Bazı besinlerin yoksunluğu veya eksikliği bizim fiziksel performansımızda ve gelişimimizde önemli rol oynar. Dolayısıyla spor yapanların beslenmesi sağlıklı, dengeli ve çeşitli olmalıdır. Bu konuda spor yapanların beslenmesi için temel önerilerimizi ve spor öncesinde/sonrasında nasıl belenmemiz gerektiği hakkındaki tüm detayları ‘spor yapanlar nasıl beslenmeli?’ yazımızı okuyarak öğrenebilirsiniz.

5 Yanıt

  1. to write will decrease. the result will

    be that you blog less – not more. similarly, if someone argues successfully that you should use a specific blogging service because of it’s ability to be adapted to your circumstances, the additional functionality will be worthless if you don’t use

  2. the other stuff.don’t use a free domain

    name like xyz.blogspot.com. get your own domain name. it looks more professional if you use your own domain name apposed to one of the free ones. also, try to have your domain name relate to your niche in some way. for

  3. your site is true and accurate to

    the best of your knowledge. it is also important to include examples that people can relate to in a positive way. examples make your blog relatable and people want to be able to connect with you on a level where they

  4. be able to educate, entertain your readers

    and also help to solve their needs.you should try as much as possible to write your articles with correct spelling and grammar. for a good and well written article will boost your reputation as an expert in your niche. as more

  5. templates. (as you’ll see it can require

    a tiny bit more work, but it’s still simple and the upside is huge.) ability to make your blog look like a static website. since you are hosting on your own server, you have full control of your blog. it won’t

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: